Google announced Clean energy 2030
Clean Energy 2030 (Knol)
Googleがこのようなエネルギーに関する提案を発表する背景として、米国大統領選挙が本格化していることが挙げられるだろう。米国のソーシャル仲間の発信情報は、オバマ氏とマケイン候補の選挙に関するものが増えてきているからだ。
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「Clean energy 2030」を通して実現される効果とは、Googleのエネルギー・チームは「Knol」のなかで次のように説明している。
Deploying aggressive end-use electrical energy efficiency measures to reduce demand 33%.
Baseline EIA demand is projected to increase 25% by 2030. In addition, the increase in plug-in vehicles (see below) increases electricity demand another 8%. Thus, our efficiency reductions keep demand flat at the 2008 level.
Replacing all coal and oil electricity generation, and about half of that from natural gas, with renewable electricity:
380 gigawatts (GW) wind: 300 GW onshore + 80 GW offshore
250 GW solar: 170 GW photovoltaic (PV) + 80 GW concentrating solar power (CSP)
80 GW geothermal: 15 GW conventional + 65 GW enhanced geothermal systems (EGS)
Increasing plug-in vehicles (hybrids & pure electrics) to 90% of new car sales in 2030, reaching 42% of the total US fleet that year
Increasing new conventional vehicle fuel efficiency from 31 to 45 mpg in 2030
Accelerating the turnover of the vehicle fleet from 19 to 13 years (resulting in 25 million new vehicle sales per year in 2030, a 31% increase over the baseline)
ただし、実現に際して「投資」が必要とされる。約4兆6000万ドル(about $4.4 trillion)の新たな投資が必要だ。だが、22年間におよぶ計画を通して、同社は 約5兆6000億ドル($5.4 trillion)規模のリターン見込めると述べている。
The financial bottom line: Although the cost of the Clean Energy 2030 proposal is significant (about $4.4 trillion in undiscounted 2008 dollars), savings are even greater ($5.4 trillion), returning a net savings of $1.0 trillion over the 22-year life of the plan.
Googleの取り組みは、壮大で素晴らしい。だが、一方で、Googleはクラウドコンピューティングに注力している。同社が進めている大規模なデータセンターは無視できない存在だ。なぜならば、Googleは「企業」であるからだ。この点を誤解しているひとが多い。「企業」とは、NPO(Non-Profit Organization)でもなければ、また、国連などの公的機関といった組織を意味していない。「企業」であるからには、当然、利益を追求している。。。
例えば、「グリーンIT」は個人レベルでもすぐに実践可能だ。画面を暗くすれば消費電力量を減らすことができる。もしかすると、一番大切なことは仲間で「危機意識」を共有し、できる範囲から個人レベルで実践することかもしれない。なぜならば、夢を現実にするのは『人間』だから。夢見ることができれば、いつか実現できるだろう。そのために、われわれはつながることが大切になる。。。
心地よいカスタマー・エクスペリエンスを求めて、Prewireブログの旅はつづく。。。
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